Finbesök och häl-kurs

Igår fick min familj ett härligt besök, av våran farbror Sven och hans fru Brita!! Brita har stickat i alla tider och stickar mycket och fint! Men, nu till det som får alla att växa lite - både lärare och elev....Hon fick lära sig den typen av häl som vi gör, min syster och jag - dvs, man stickar hälkappa, gör intagningar, plockar upp längs kanten och sedan intagningar vid rundstickningen igen. Vanlig häl, helt enkelt. Om vi kom fram till rätt så gör Brita en kortvarvshäl vanligtvis :) Såååå, vi vann båda - jag fick lära ut och hon fick lära in.

Brita följde med till bibblan, där både syster och mor tillslut befann sig - så vi gjorde alla sällskap och åt Krills lunch <3 Tur vi har nytt bord och extra skiva till det - underbart me stort så alla kan få plats utan att knuffas med armbågar!

Så hade de såklart (jaa, såklart, för de brukar ha med sånt) en liten presentpåse med nånting till alla - mysigt. Barn fick målarböcker och pennor, jag o syrran fick varsin paket med garn, Krill en krysstidning, mor en bok och blomma. Mycket uppskattat - tack tack tack snälla ni <3



Vi hade en liten diskussion angående sjalar och garn - vi ska både Brita och jag testa att göra sjalar av supertunt lingarn. Mor har hittat massor i sitt källarförråd och jag ratade det hela för det verkade för tunt. Men kanske att det kan bli superfint och härlig tyngd till sjalar. Hon hade en härva nånstans hon me, Brita. Vi får se, hon hinner säkert före mig :P

Nu till helgen ska ja på 10årsjubileumsresa med herrn, vi ska till en svensk stad - ska bli så härligt och jag har till o me hittat garnaffärer där!! Sååå, ja frågade om vi kunde gå dit en dag och "visst, jag kan vänta utanför....eller....finns det ingen fiskeaffär där??" hahaha, vi får väl klämma, känna, lukta och njuta på varsitt håll en timme......

Syrran lär kanske få lite gjort i helgen va gäller sticke - hon ska ihop me sambon bo här tillsammans med barnen - vilken vacker familj jag har lyckan att få tillhöra <3<3

Mvh Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0