Min PIP :D

Nu ska ja först å främst länka till bloggen där jag hittade det här mönstret - återigen tack vare Facebookgruppen Online Stickcafé!

http://garnomera.wordpress.com/

Där finns mönster på det hon kallar "Pytt i Panna" - därav min förkortning PIP. Jag har gjort en Mini-Pip till mellantroll. Det var roligt och faktiskt ganska enkelt när man väl kom in i tänket!!

Under upplärning av uddstickning;



Här är den ännu inte blockad - men KLAR :D



Här är den riktigt färdig...Garnet är köpt på Netto, heter RUSTIK GARN och är 80% ull 20% Polyamid. 50 gram är 200 m och fastheten är 17 m=10cm med 4,5. Jag använde stnr 4,5, blev liiite gles med luftig och trevlig såhärårs!



ajöken på ett tag...nu ska ja sticka lite till innan ja förbereder för spinningpasset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0