Sjukdagar...

.....innebär lite smått varastillpyssel :/ Men jag hade herrn o lilletroll till att plocka me sig lite björkris från stugan. Det resulterade i hjärtan som är inspirerade av Karin, svägerskan. Nu hänger det lite vårlikt på farstun och ett hjärta i köket!!! Urmysigt!



Lite mer uppmuntran fick jag genom att herrn köpte säsongens första bukett med tulpaner till mig!! Jag älskar tulpaner, det har ja bett att få ha på min kista när ja e död (nej, vi är inte knäppa - har så pass mkt erfarenhet nu av att det är viktigt att anhöriga vet hur man vill ha det - så vi pratar om det tabu-belagda :P )

De här är jättefina - tack hjärtat <3



Min stora tjejatrolle, ett kapitel för sig - eller äpplet faller inte långt från päronträdet - eller oj, nu förstår ja hur mamma kände sig när ja skulle sy, sticka o pyssla själv ständigt o jämt!! Nåja, hon sa iaf så här; - Mamma, ja har hål på mina byxor....Jag lagar dom själv, för ja vet ju var du har dina hemliga gömmor! (hon menar att hon har koll på mina sylådor)

Jag lät henne hållas, men visade hur man fäster. Annars fick det faktiskt bli som det blev - man måste ju börja nånstans!!!




Har gjort nåra mormorsrutor nu, det blir en lite då o då - smidigt ta-med-handarbete....Eventuellt ska det bli en liten sommarfilt till vagn, om modern känner att det passar hennes stil - annars gör ja nåt till den nya soffan som levereras om nåra veckor :D




Sist men absolut INTE minst - den otroligt konstiga jumpern med knappar, som numera lever sitt liv som nya nystan. Här har ja verkligen gjort fel nånstans eller om det är så att byte av garn gjorde det hela ohållbart. Det lilla runda är en snusdosa, jag ville inte ha en klänning i strl xxl, ja ville ha en tröja i M.....men ja har nog en ny beskrivning åt garnet. Det får dock ligga o mojsa till sig ett tag till bara...




Nu är det soffhäng o nya vantar som ska stickas! Häpp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0